5 redenen waarom een beursstand een perfecte marketing tool is
 
datum: 11 april 2019

beursstand_1

 

Online marketing is razend populair en ook nog eens heel effectief, maar wist je dat offline marketing bijvoorbeeld in de vorm van een beursstand, net zo belangrijk is voor een goed bedrijfsresultaat? In deze blog geven wij je 5 redenen waarom een beursstand een perfecte marketingtool is.
In offline marketing staat direct en persoonlijk contact met (potentiële) klanten centraal. Wanneer je regelmatig deze vorm van marketing toepast, zorg je ervoor dat je doorlopend gezien wordt, wat zorgt voor resultaten op lange termijn.

Reden 1: Een beursstand vergroot je naamsbekendheid

Als bezoekers bij jouw beursstand komen ervaren ze direct jouw merk, product en of dienst. Wanneer dit een positieve indruk achterlaat, zullen de bezoekers dit voor lange tijd onthouden. Wel is de presentatie hiervan van groot belang.  Zorg dan ook voor een heldere boodschap die wordt ondersteund door een goede beursaanbieding en aantrekkelijk promotiemateriaal, waar jouw merk prominent in beeld komt.

Reden 2: Je spreek direct de doelgroep “live” aan

Een groot voordeel van een beursstand is dat je direct persoonlijk contact hebt met jouw doelgroep. In een persoonlijk gesprek kom je erachter welke wensen en behoefte jouw potentiele klant heeft. Vervolgens kun je aangeven welk probleem jij oplost met jouw product en/of dienst. Misschien kom je na het gesprek wel tot goede inzichten en geeft het je zelfs inspiratie om aanvullende producten en diensten aan te beiden, die nog beter aansluiten op de behoefte van je potentiele klant.

Reden 3: Je geeft jouw merk een gezicht

Mensen doen geen zaken met bedrijven die ze niet kennen. Uit onderzoek blijkt dat er minstens 7 contactmomenten nodig zijn voordat men toenadering zoekt. Wanneer je regelmatig on- en offline zichtbaar bent en jezelf herkenbaar maakt door jouw bedrijf een gezicht te geven, zijn mensen bekend met jouw merk en veel sneller geneigd om een product of dienst af te nemen. Een beursstand draagt bij aan het geven van dat gezicht aan jouw onderneming.

Reden 4: Een beursstand vergoot je omzet

De bezoekers van een beurs zijn er met een reden. Zij zijn speciaal naar het evenement gekomen en zijn daarmee ook bereid om te kopen. Maak hier dan ook zeker gebruik van en probeer zoveel mogelijk direct te verkopen op jouw beursstand als mensen signalen afgeven hiervoor open te staan. Is er een reden waarom de koop niet doorgaat, bijvoorbeeld doordat de persoon niet beslissingsbevoegd is of er nu geen prioriteit is, maak een vervolgafspraak en zorg voor een goede opvolging om de potentiele klant alsnog klant te laten worden.

Reden 5: Zie wat je concurrenten doen

Uiteraard is het belangrijk om uniek te zijn in wat je doet, maar soms kan het toch handig zijn om te weten wat je concurrenten doen. Je kunt hiervan leren wat wel en wat zeker ook niet werkt. Misschien lijkt jouw concurrent toch stiekem te veel op je, waardoor potentiele klanten naar de concurrent gaan. Het geeft je een goed inzicht en motivatie om jezelf beter of anders te profileren, waardoor jij jouw positie op de markt versterkt.
Wist je dat ZP-NET op 21 september een ondernemersmarkt organiseert in de passage van het Cultuurgebouw in Hoofddorp?  Het is een uitgelezen kans om jouw merk onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep. Er zijn diverse mogelijkheden zoals een keuze tussen een kraam en een statafel. Wil jij exposeren op de ondernemersmarkt? Wees er dan snel bij want wie het eerst komt, wie het eerst maalt!


Klik hier voor meer informatie

beursstand_2