Terug naar overzicht
12 nov. 2015 - Geef ZP-NET en haar leden een gezicht

Kranten

Toen we in april het nieuwe beleidsplan lanceerden hebben we het al kort verteld: We gaan met ZP-NET een aantal stappen ondernemen waarbij we onszelf als vereniging, maar ook onze leden beter op de kaart zetten. Glen Noordwijk hield hier donderdag 12 november een presentatie over.

De precieze doelstellingen uit het beleidsplan zijn:

  • promoten dat leden gaan samenwerken
  • organiseren van evenementen
  • workshops
  • stabiele groei van aantal leden

Samenwerkingsverbanden

Dit is een van onze hoofddoelen, en de manier waarop we dat tot stand brengen is ook duidelijk: tijdens onze tweewekelijkse bijeenkomsten bieden we onze leden volop gelegenheid om met elkaar te netwerken, en hieruit zijn al diverse mooie samenwerkingsverbanden ontstaan. We gaan hier dan ook zeker mee door.

Evenementen

Vorig jaar hebben we een zeer succesvolle ondernemersbeurs georganiseerd. De gemeente heeft aangegeven dat ze dit een zeer mooi initiatief vond, en wil ons waarschijnlijk gaan steunen bij de volgende beurs die voor 2016 gepland staat. De kans is aanwezig dat deze veel groter van opzet gaat worden, maar daar zijn de onderhandelingen nog over bezig

Workshops

Tijdens onze bijeenkomsten worden regelmatig workshops gegeven op zeer uiteenlopende gebieden. Maar daarnaast zijn we van plan om ook workshops te gaan organiseren die nog dieper op de materie ingaan. Ook hierover vinden nog onderhandelingen plaats. Zodra er meer bekend is zullen we dat in onze nieuwsbrief publiceren.

Groei van ZP-NET

We kunnen alleen groeien als we meer bekendheid krijgen. Daarnaast moeten we meerwaarde bieden voor onze leden. We bieden al een aantrekkelijk programma en diverse faciliteiten maar we willen nu ook in gaan zetten op meer exposure voor de vereniging en onze leden. Dat kan op verschillende manieren.

Digitaal (gratis)

  • Al onze leden hebben al de mogelijkheid om gratis een stukje op de website te plaatsen over hun bedrijf in het ledenoverzicht
  • Iedereen kan posten op Social Media. ZP-NET heeft een Facebookpagina: www.facebook.com/zpnethaarlemmermeer, een Twitter-account: twitter.com/ZPHoofddorp en een LinkedIn groep: www.linkedin.com/grps/ZPNET-3992892/about? 
  • Als je dat wil kun je een banner van ZP-NET op je website plaatsen met een link naar onze website. De site van ZP-NET wordt goed gevonden in Google, en door de koppeling via de banner scheelt dat ook in de vindbaarheid van je eigen website.
  • De activiteiten van onze leden worden voortaan niet alleen in de nieuwsbrief gepubliceerd maar komen ook op de website.
  • We gaan nog meer werken aan SEO (Search Engine Optimalisation) voor de vindbaarheid van ZP-NET en onze leden

Digitaal (betaald)

  • We gaan de mogelijkheid bieden om een redactioneel artikel op de homepagina van onze website te plaatsen. Als je een actie organiseert of iets anders te melden hebt kun je daar een stukje over schrijven en naar het bestuur opsturen. Voor € 15,-- per plaatsing komt het dan maximaal 2 weken op de website te staan. Als je weet dat onze site ruim 1200 keer per maand wordt bezocht kun je inschatten hoeveel extra exposure je dat oplevert.
  • Ook gaan we een slider met logo's op de homepagina zetten. Hierin rouleren 12 logo's van leden met een link naar hun website. Het idee is dat er per maand een logo vast komt te staan en de andere 11 in een diashow worden getoond. Hiervoor vragen we € 120,-- per jaar.
  • Je kunt ook je logo op alleen onze sponsor-pagina laten zetten (ook met een link) voor € 50,-- per jaar.
  • Een andere manier om aan je bekendheid te werken is het publiceren van je logo in onze nieuwsbrief (oplage op dit moment: 280) voor € 150,-- per jaar.

Media

Zoals we al eerder hebben gepubliceerd zijn we in onderhandeling geweest met het Witte Weekblad en HCNieuws.nl. Hieruit is een mooi aanbod gekomen van de redactie van het Witte Weekblad:

  • Gedurende een half jaar elke twee weken een publicatie van een eigen ZP-NET pagina (= 13 plaatsingen)
  • Het gaat om een oplage van 68.447 exemplaren in de hele Haarlemmermeer (= 3 regio's)
  • De pagina komt rechts in de krant, dus valt meteen in het oog.
  • De kosten voor een hele pagina bedragen € 523,90 per plaatsing. Voor de hele periode is dat dus 13 x € 523,90 = € 6810,70.
    We zijn op zoek naar 20 leden die aan dit project mee willen doen. De kosten per ondernemer bedragen dan: € 6810,70/20= € 340,54 voor een half jaar, ofwel € 340,54/6= € 56,75 per maand.
  • De facturatie gaat plaatsvinden op maandbasis en wordt rechtstreeks door het Witte Weekblad gedaan. ZP-NET sluit een mantelovereenkomst af met de krant, waardoor alléén leden van onze vereniging gebruik kunnen maken van deze aanbieding.
  • Voor dit bedrag krijg je elke plaatsing een vermelding van je bedrijfsnaam en logo, en, roulerend, twee keer een redactioneel stuk en/of een advertentie.
  • De redactionele stukken worden geschreven door iemand van het Witte Weekblad aan de hand van informatie die jij aanlevert, of via een interview. De volgorde van plaatsing wordt door het bestuur geregeld, maar je kunt wel een voorkeur aangeven. Als je bijvoorbeeld een cursus gaat organiseren, is het leuk als je twee of drie weken van tevoren hier aandacht aan kan besteden in de krant.
  • De planning is om halverwege januari te starten.
  • Alle leden (ook degene die niet op de ZP-NET-pagina staan) krijgen 20% korting op advertenties in de krant.

Ben je geïnteresseerd dan kun je je vanaf 14 november aanmelden via een link op de homepagina van onze website: www.zpnet.nl. We werken volgens het "Wie het eerst komt, het eerst maalt" principe.

Het gaat nu nog om een pilot, maar als het een succes blijkt te zijn, gaan we er na een half jaar zeker mee verder.

Alle prijzen zijn exclusief BTW. Heb je nog vragen, of wil je je aanmelden voor een publicatie op de website, neem dan contact op met het bestuur.

Terug naar overzicht