Terug naar overzicht
29 nov. 2018 - Betere vindbaarheid van je bedrijf

Donate Baardolf en Sylvia Kusuma verzorgde aan de hand van een Kahoot-quiz een interactieve workshop over de zichtbaarheid van je bedrijf op internet.

Als je het leuk vindt kun je de quiz ook nu nog zelf doen. Hieronder vind je uitleg waarom antwoorden goed/fout zijn.

Klik hier voor de quiz. Ga vervolgens met je tablet of smartphone naar www.kahoot.it en voer de code die op de website wordt genoemd in achter PIN.
Kies vervolgens een nickname en ga spelen zodra deze op de website verschijnt.

Je hebt maximaal 20 seconden per vraag en het zijn 10 vragen. Let op: er zitten een paar strikvragen tussen.

-------------------------

Uitleg over de antwoorden:

  1. Wat is online zichtbaarheid?
    Het juist antwoord is "een blog schrijven". Netwerkmeetings en visitekaartjes maken dragen wel bij aan je zichtbaarheid, maar zijn niet online. Een Facebookaccount opzetten is iets wat je moet doen om later online zichtbaar te worden.
  2. Welke zoekmachine hoort er niet bij?
    Dat is Bling. Google en Yahoo zijn bekend, DuckDuckGo is relatief nieuw en snel in opkomst bij mensen die niet blij zijn met de policy van Google. 
  3. Waar staat SEO voor?
    Deze term is bij de meeste mensen wel bekend. SEO betekent Search Engine Optimization (Zoekmachine Optimalisatie). Hier valt eigenlijk alles onder wat je vindbaarheid binnen Google en de andere zoekmachines verbeterd.
  4. Wat is geen online trend?
    Dit is een beetje een instinker. Het juiste antwoord is call-to-action button. De call-to-action is in principe wel een trend maar de knop op zich niet.
  5. Waar kan je niet online adverteren?
    Dat is WhatsApp. De andere media (Tinder, Marktplaats en Facebook) hebben allemaal wel advertenties op hun apps en websites staan.
  6. Waar kun je je community online uitbreiden?
    Een forum is een online groep waarmee je over bepaalde thema's met meerdere andere mensen in gesprek kunt gaan. Spotify is alleen voor muziek, FaceTime werkt alleen voor een-op-een gesprekken en de Bitterballenborrel is prima om te netwerken, maar het is niet online
  7. Wat is een online visitekaartje?
    Dat is de vCard. 
  8. Op welke website kun je geen referenties verzamelen?
    LinkedIn en Facebook zijn redelijk bekend voor het verzamelen van referenties. Als je bent aangemeld bij ZZPedia kun je daar ook aanbevelingen verzamelen. Alleen Instagram biedt deze gelegenheid niet
  9. Wat is het belangrijkst voor meer online zichtbaarheid?
    Dat is https. Het s-je achter de bekende http-afkorting betekent dat de verbinding "secure" is, dus beveiligd. Google beloont websites met deze verbindingen door ze hoger te laten scoren op het gebied van vindbaarheid.
  10. Voor online zichtbaarheid is een website een must voor een ondernemer
    Het antwoord is onjuist, omdat de nadruk op "must" werd gelegd. Donate noemde een voorbeeld van een groep jonge ondernemers die houten horloges op de markt brengen en dat tot een succes hebben gemaakt dankzij Facebook-berichten en contacten met verschillende winkels die hun product wilden verkopen. Dit wil niet zeggen dat ondernemers geen website nodig hebben: veel mensen willen na iets gelezen te hebben op social media toch meer informatie verzamelen, en daar is een goede website onmisbaar voor.
Terug naar overzicht